Parma – casa frumuseții durabile
Parma 2019
După Londra, unde am văzut trendurile pentru anul 2020 în ceea ce privește coafura, luna noiembrie, la Parma, a reprezentat oportunitatea de a cunoaște noile inovații din domeniu produselor profesionale de coafură, în cadrul companiei Davines.
Departamentul de cercetare și dezvoltare ne-a furnizat toate informațiile technice legate de un sistem nou în domeniul de restucturare a părului uscat și degradat, precum și un nou tratament de antirupere a părului. Tehnologia are la bază 2 ingrediente active care au o acțiune complementară asupra firelor de păr deteriorate: biacibic bond complex, un amestec de molecule (acid lipoic + acid maleic) cu keratină vegetală obținută din proteină de orez și mix de aminoacizi.
Davines village este o experiență emoțională. Iar motto-ul companiei este: ”Frumusețe durabilă”. Însă, până nu am vizitat acest loc unde s-au născut aceste viziunei și valori, nu am reușit să îmi imaginez cum se pot pune acest gânduri în practica zilnică și mai ales cum se pot acestea implementa într-o fabrică.
În cele 2 zile cât a durat vizita (incluzând zona de cercetare, zona de testare, zona de producție, birourile, etc.), într-un ambient relaxant, luminos și plin cu zone verzi, am constatat că cei 650 de oameni din 38 de țări, reușesc să lucreze într-o deplină armonie și să facă performanță în condiții lipsite de stres, fără nervi și fără să simtă amenințarea constantă a termenelor de execuție.
În anul 2016 Davines a obținut certificarea de tip B – un proces îndelungat care a adus cu sine schimbări în politica firmei – care a avut ca rezultat o completă transparentizare a activității companiei: un raport anual în care sunt prezentate mai multe aspecte legate de implicarea firmei în comunitatea din care face parte, implicarea și impactul – atât pozitiv cât și negativ – asupra mediului, relația cu angajații. S-a creat un departament separat, specializat pe sustenabilitate, al cărui scop bine definit este îmbunătățirea performanțelor tuturor proceselor din cadrul producției.
În ce privește prestările de servicii din domeniul esteticii, trendul actual pune accentul pe dezvoltarea saloanelor de tip boutiq, scopul fiind acela de a servi consumatorul cât mai bine și eficient, atenția fiind concentrată pe experiență (prosperos longevity). Dar acest scop nu se poate atinge dacă salonul nu are o identitate și un angajament bine definit.